Subject: Arvamuse küsimine (krediidiinkassode eelnõu 376 SE)
From: Linnar Liivamägi <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Cc: "Eduard Odinets" <[email-masked]>,Thomas Auväärt <[email-masked]>, "Marit Maidla" <[email-masked]>
Date: Tue, 30 Apr 2024 14:55:08 +0300

Tere

Lisaks eile saadetud arvamuse küsimise kirjale (vt kõige alumine) edastan
samas asjas arvamuse kujundamiseks ka äsja rahandusministeeriumist
saabunud ettepaneku:

„Muuta eelnõu § 44 lõige 3 ja sõnastada see järgmiselt:

(3) Krediidiinkassol või asjakohasel juhul krediidiostjal on õigus saada
viivituses oleva tarbijakrediidilepingu või sellest tuleneva nõude sisse
nõudmiseks krediidiasutuselt või krediidiandjalt tarbijakrediidi andmise,
jälgimise ja hindamise kohta peetud vastavalt krediidiandjate ja
-vahendajate seaduse §-s 48 sätestatud krediiditoimikust neid andmeid, mis
on kogutud konkreetse tarbija suhtes vastutustundliku laenamise põhimõtte
täitmiseks, sealhulgas krediidivõimelisuse hindamise aluseks olnud
perioodil tehtud tarbija maksetehingute andmed kujul, mis võimaldab saada
ülevaate tarbija maksetehingutest tulu- ja kululiikide lõikes.
Krediidiasutus või krediidiandja ei ole kohustatud edastama
profiilianalüüsi mudeleid või muid sarnaseid ärisaladust puudutavaid
andmeid, kuid võib esitada täiendavaid selgitusi tarbija
krediidivõimelisuse hindamise kohta. Krediidiinkasso või krediidiostja
võib saadud andmeid kasutada üksnes eesmärgipäraselt ja seoses vastava
viivituses oleva krediidilepingu või sellest tuleneva nõude haldamisega
käesoleva seaduse § 3 lõike 2 tähenduses.“

See võiks Rahandusministeeriumi hinnangul olla sobivaks
kompromisssõnastuseks, kuna muudatusettepanek võtab arvesse Eesti
Pangaliidu ja MTÜ FinanceEstonia poolt esitatu ning samas arvestab suurel
määral ka kohtu ja Finantsinspektsiooni soove, mis kõik on leitavad eelnõu
kaardil arvamuste osast.

Lugupidamisega,

Linnar Liivamägi

õiguskomisjoni nõunik

+372 631 6457

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

www.riigikogu.ee <http://www.riigikogu.ee/>

From: Linnar Liivamägi
Sent: Monday, April 29, 2024 1:24 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]>
Cc: Eduard Odinets <[email-masked]>
Subject: Arvamuse küsimine (krediidiinkassode eelnõu 376 SE)

Tere!

Riigikogu õiguskomisjoni menetluses on Vabariigi Valitsuse algatatud
krediidiinkassode ja -ostjate seaduse eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/65742104-0a85-4a08-ba65-1
374049b9658/krediidiinkassode-ja--ostjate-seadus> 376 SE . Praegu on
käimas eelnõu teise lugemise ettevalmistamise etapp. Tänasel, 29.04.24
istungil toimunud arutelu käigus pidas õiguskomisjon vajalikuks küsida
Teie arvamust, kas näiteks eelnõu § 44 lg-s 3 sisalduv isikuandmete
käitlemise regulatsioon, aga ka eelnõus üldiselt kavandatud isikuandmete
käitlemisega seonduv on Teie hinnangul kooskõlas kehtiva isikuandmete
kaitse valdkonna õiguskorraga või vajaks eelnõu selles osas muutmist.
Mõistame, et aega vastamiseks napib, aga palume siiski võimaluse korral
hiljemalt reedeks, 3.maiks Teie kirjalikku arvamust. Ajasurvet põhjustab
vajadus eelnõu veel enne käesoleva istundjärgu lõppu seadusena vastu
võtta. Palume kirjalik vastus edastada [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  .

NB!  Eelnõu materjalid, sealhulgas esitatud arvamused/ettepanekud on
eelnõu kaardil avalikud (avamiseks klõpsake eelnõu numbril).

Lugupidamisega

Linnar Liivamägi

õiguskomisjoni nõunik

+372 631 6457

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee